Jestem biologiem i przyrodnikiem z wykształcenia i z zamiłowania.
Przyroda i zwierzaki były moją pasją odkąd pamiętam, a od kiedy byłam w stanie wypowiedzieć się całym zdaniem okazywałam wielkie zainteresowanie końmi. Gdy miałam 9 lat zdołałam wymusić na rodzicach zapisanie mnie do najbliższej szkółki jeździeckiej.
Formalizując moje zainteresowania przyrodnicze w 2006 roku obroniłam pracę magisterską z biologii na Uniwersytecie Łódzkim oraz w Wageningen University & Research Center w Holandii, jednej z najlepszych uczelni przyrodniczych na świecie.
W 2010 roku zostałam doktorem nauk medycznych. Aby dołączyć do tych zainteresowań zawodowych konie, od 2010 roku zaczęłam pracować jako instruktor jazdy konnej i hipoterapeuta, potem zostałam przodownikiem nizinnej turystyki jeździeckiej PTTK i zawodnikiem. Powoli przesuwałam jednak swoje zainteresowania w kierunku działań uwzględniających w coraz większym stopniu naturę koni i zajęć alternatywnych do tradycyjnej jazdy konnej m.in. inspirując się pracą i wiedzą przekazywaną przez Agatę Wiatrowską, Kasię Michałek, Pata i Lindę Parelli. Choć sądzę, że każdy trener (człowiek i koń), którego miałam przyjemność spotkać na swojej drodze po części mnie zainspirował i czegoś nauczył.
W ostatnich latach zainteresowałam się aktywnością z końmi znaną jako horse agility i podejściem reprezentowanym przez Vanessę Bee, odkrywając że to co robię z końmi ktoś tak właśnie nazwał. Czasem nadanie czemuś nazwy nadaje temu także nowy sens i odsłania nowe możliwości.
Wydaje mi się, że tak właśnie jest obecnie z horse agility. Stoimy przed szansą zarażenia tym podejściem ludzi w Polsce.
Patrzę z wielkim niedowierzaniem na to jak potoczyła się moja droga z końmi przez ostatnie 30 lat i gdzie nią dotarłam, błąkając się nieraz po ostrych zakrętach.
Patrzę też z wielką nadzieją na to jak popularyzacja tego co dziś wiem i co wydaje mi się najlepsze dla koni w ludzkim świecie, może poprawić życie wielu koni i jednocześnie uszczęśliwić wielu ludzi. A ponieważ lubię uczyć i dzielić się wiedzą, mam nadzieję, że uda mi się zaszczepić ją w wielu otwartych i ciekawych świata umysłach.
Jednocześnie, wiem że dobry nauczyciel musi być gotów na ciągły rozwój i umieć przyznać się przed samym sobą, że jeszcze nie wszystko wie.